Sinua kutsutaan

Jos katselisi maailmaa Jumalan silmin, ehkä näkisi ainakin Suomessa yksinäisyyttä, välinpitämättömyyttä ja pelkoa niin paljon, että se ahdistaa ihmistä. Jeesus kuvasi nykyisenkin ajan ongelmaa vertaamalla meitä lapsiin, joita ei kiinnostanut osallistua muitten iloihin eikä suruihin (Luuk 7:31-32). Tämä maailma on annettu ihmisten vastuulle ja siksi Jumala ei lähetä enkeleitä eikä itsekään puutu suoraan ihmisten ongemiin. Siksi Hän etsii hartaasti, että löytyisi joku, jolla olisi vastuuntuntoa lähimmäisistä, jotta voisi valtuuttaa hänet käyttöönsä.Haluatko, että elämälläsi olisi todellista merkitystä ? Haluatko kuulla Jumalan kutsuvan ? Jos voit nähdä muitten ihmisten ajatusmaalimaan, näet pahaa oloa, eponnistumisen häpeää, sairautta, yksinäisyyttä, menettämisen pelkoa ja katkeruutta. Merkitseekö se sinulle mitään ? Jumala ei kutsu sinua noin vain auttamaan ja murehtimaan muitten ongelmia, vaan olemaan Hänen käytössään toteuttamassa käytännössä Jeesuksen hankkimaa voittoa pahasta.
Vähän samanlainen synkkä tilanne oli Samuelin aikaan: silloin Herra puhui harvoin, ihmiset olivat hengellisesti eksyksissä ja papeillakaan ei ollut mitään vastuuntuntoa (1.Sam 3:1). Silloin Jumala kutsui pientä poikaa, kun kukaan muu ei kuunnellut (1.Sam 3:10). Ei Samuelista ollut kansan auttajaksi omilla kyvyillää, mutta Jumalan valtuuksin ja Pyhän Hengen voimassa hän meni eteenpäpin. Samuel sai profeetantehtävän, joka muutti koko kansan hengellisen suunnan (1.Sam 3:20). Samuelin elämästä tuli hyvin haasteellista ja vaikeaakin, mutta se oli sitä todellista elämää.
Monia muitakin esimerkkejä löytyy sekä tämän hetken maailmassa että raamatun aikaan. Jesaja sai kokea Jumalan kosketuksen ja vastasi Jumalalle: ”Lähetä minut” (Jes 6:8). Jeremia oli taas nuori ja kokematon, mutta valmis lähtemään liikkeelle, kun Jumala lupasi olla hänen kanssaan (Jer 1:6-7). Kyse ei ollut siitä, että he olisivat kokeneet pystyvänsä auttamaan kansaa, vaan he olivat vain valmiit vastaamaan Jumalan kutsuun ja luottivat Jumalan apuun ja voimaan.
Meille on tämä sama lupaus voimassa: Kun otamme vastaan Pyhän Hengen täyteyden, saamme voiman ja voimme lähteä liikkeelle – ei omin kyvyin ja mahdollisuuksin, vaan Hänen voimassaan (Apt 1:8). Tämä lupaus on annettu kaikille uskoville. Kokemattomat ja väliin hyvin pelokkaat opetuslapset lähtivät liikkeelle mullistamalla monen ihmisen ja jopa kansan elämän. Yhtä heikkoja he olivat jatkossakin, mutta vastaamalla Jumalan kutsuun, he saivat Pyhän Hengen valtuudet ja voiman tehdä mahdottomia.
Jos haluat mielekkään elämän, ota vastaan Jeesuksen tarjoama uusi elämän suunta, vastaa Jumalan kutsuun ja etsi Pyhän Hengen täyteyttä. Jumala etsii sinua !

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google photo

Olet kommentoimassa Google -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s