Kaksi nuorta

Tämä on kuvitteellinen haastattelu, jossa kysellään kaikenlaista kahdelta uskovalta nuorelta.
Mitä ajattelet maailman tilanteesta tänään?On mahtavaa kuulla uutisia siitä, miten eri puolilla maailmaa on herätystä. Sairaita paranee, masentuneet nousevat, Pyhä Henki vaikuttaa iloa ja seurakunnan lisääntyvät.
Maailman tilanne on tosi paha, viha ja synti valtaa alaa. Lehdet on täynnä törkyä ja uskovillakin on hankalaa pitää mielensä puhtaana. Monenlaiset väärät opettajat eksyttävät ja on vaikea erottaa oikeaa väärästä.
Tarvitaanko täällä herätystä?Tarvitaan! Jeesus rakastaa jokaista ihmistä ja haluaisi heidän pelastuvat. On mahtavaa, että itse on uskossa ja voi kertoa Jeesuksesta niille, jotka kaipaavat todellista rakkautta ja elämää.
Tarvitaan! On surullista, miten ihmiset elävät synnissä ja tuhoavat elämäänsä, kyllä he tarvitsevat muutosta. On hienoa, että olen itse pelastunut, ja olen päässyt irti kaikistä pahoista elämäntavoista.
Miten herätys tulee?Kun uskovat syttyvät Hengen tulesta ja antavat elämänsä Jumalan käyttöön, niin tuli leviää. Rakkaus on kekseliäs, ja evankeliumia voi julistaa monella tapaa. Kun olemme täynnä Pyhää Henkeä ja iloa, me voitamme Jeesuksen kanssa sieluja Hänen rakkautensa piiriin.
Herätys alkaa seurakunnasta. Uskovien on tosissaan tehtävä parannusta synneistä, vaikka se tuntuisi kuinka vaikealta. Meidän on elettävä esimerkillistä elämää ja julistettava elämänmuutosta. Vahinko, että eri toimintamuodot hiipuvat eikä löydy uskollisia uurastajia.
Miten itselläsi menee?Olen uudestaan rakastunut Jeesukseen. Jeesus on kiva! Mahtava! Välillä en jaksa lukea Raamattua, mutta viime aikoina olen löytänyt Raamatusta ihan uusia juttuja Jumalan suuruudesta ja rakkaudesta. Mä haluan elää lähellä Jumalaa ja nähdä asiat sellaisena kuin Hän näkee. Olen rukoillut paljon kavereitteni puolesta ja tuntuu, että muurit alkavat murtua ja olen saanut jutella hengellisistä asioista monen kanssa.
Haluan kilvoitella tosissani uskon tiellä. Säännöllinen Raamatun lukeminen ja rukous on tärkeää, vaikka ei jaksaisikaan. Kun saisi ajatukset pysymään Jeesuksessa, kun rukoilen. Kyllä kaverit tietävät, että olen uskossa, kun en hyväksy heidän elämäntapaansa enkä kulje heidän mukanaan. Olen tietysti jäänyt vähän yksin, mutta sellaista se uskovan kivoittelu on.
Kumpi sinä haluat olla? Kenen voitosta sinä kerrot elämälläsi ja asenteellasi?

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s