Avaamaton lahjapaketti (Kirjoittaja Saara)

 Minulla on tässä todella kaunis lahjapaketti. Arvatkaas kenelle se on? Kenellä on ollut synttärit viime viikolla? No minulla on ainakin ollut. Ajattelin, että voitais kuitenkin yhdessä jakaa tämä lahja, vai mitä?Mitä tämä paketti sisältää. Tässä paketissa on suklaakonvehteja, todella maukkaita, jokaiseen makuun sopivia. On toffeetäytteisiä, aprikoositäytteisiä, minttutäytteisiä ja tietenkin mokkatäytteisiä; Minä pidän todella paljon suklaasta, varsinkin mokkatäyteisistä suklaakonvehdeista.
Mutta tiedättekö mitä? Tämä lahjapaketti on todella kaunis, eikö teidänkin mielestä. Se on niin kaunis, että en sittenkään malta avata tätä pakettia, koska silloin tätä kaunista lahjapakettia ei enää olisi. Taidan ihailla tätä lahjapakettia ainakin nyt vielä 20 vuotta. Jätetään siis paketti avaamatta ja ihaillaan sitä vain tässä.
Me olemme myös saaneet lahjan.

Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän Joh 3:16

Olemme saaneet näin mahtavan lahjan, iankaikkisen elämän. Me olemme ottaneet tämän lahjan vastaan. Se on meillä.
Mutta mitä muuta vielä olemme saaneet edellisen lisäksi? Mitä siellä lahjapaketissa on ?

….kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka.” Apt 1:8
Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä, nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi.” Mark 16:17-18
Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö, ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa. Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen.Joh 14:12-14

Tässä paketissa on todella mahtavia lupauksia. Ja näitä löytyy Raamatusta vielä paljon lisää. En usko, että näitä lupauksia on kirjoitettu Raamattuun vain siksi, että näkisimme, mitä on ollut joskus. Uskon, että nämä lupaukset kuuluvat meille jokaiselle – tänään. Mutta tämä paketti on meillä käärittynä niin hienoon pakettiin, niin hienoon lahjapaperiin, että emme malta avata sitä. Ihailemme lahjapakettia vain päältäpäin, vaikka meille olisi luvassa näin mahtava sisältö.
Minä nimittäisin tätä lahjapakettia maitoruoaksi. Kun tulimme uskoon, kuinka ihanaa se olikaan, kun huomasimme, että voimme vähitellen jättää pois asioita, jotka eivät ole Jumalan mielen mukaisia, menimme eteenpäin uskon askelissa, Kristuksen opin alkeissa Tämä oli sitä maitoruokaa. Me ihailimme tätä lahjaa, jonka olimme saaneet. Me pyysimme Jeesusta apuun, kun halusimme päästä eteenpäin, kun halusimme rakastaa sellaista ihmistä, jota emme ennen pystyneet rakastamaan. Me pysyimme Jeesusta apuun, kun halusimme päästä eroon vihasta tai katkeruudesta. Mutta olemmeko jääneet kokonaan tälle maitoruoka-asteelle.

Sillä te, joiden olisi jo aika olla opettajia, olette taas sen tarpeessa, että teille opetetaan Jumalan sanojen ensimmäisiä alkeita; te olette tulleet maitoa tarvitseviksi, ei vahvaa ruokaa. Sillä jokainen, joka vielä nauttii maitoa, on kokematon vanhurskauden sanassa, sillä hän on lapsi; mutta vahva ruoka on täysi-ikäisiä varten, niitä varten, joiden aistit tottumuksesta ovat harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta. Jättäkäämme sentähden Kristuksen opin alkeet ja pyrkikäämme täydellisyyteen, ryhtymättä taas uudestaan laskemaan perustusta: parannusta kuolleista töistä ja uskoa Jumalaan, oppia kasteista ja kätten päällepanemisesta, kuolleitten ylösnousemisesta ja iankaikkisesta tuomiosta. Hepr. 5:12- 6:2
Maitoa minä juotin teille, en antanut ruokaa, sillä sitä ette silloin sietäneet, ettekä vielä nytkään siedä; olettehan vielä lihallisia. Sillä kun keskuudessanne on kateutta ja riitaa, ettekö silloin ole lihallisia ja vaella ihmisten tavoin? 1. Kor. 3:2

Olemmeko mieltyneet maitoruokaan niin, että emme haluakaan muuta. Jeesus haluaisi, että olisimme jo täysikasvuisia, olisimme siirtyneet jo vahvaan ruokaan. Hänellä olisi meille varattuna niin paljon kaikkea hyvää. Mutta me olemme niin ihastuneita tähän lahjan päällä olevaan kauniiseen paperiin, että emme haluakaan muuta. Olemme jopa itse kehitelleet tätä maitoruokaa itsellemme sopivaksi. Olemme koristelleet tätä pakettia lisää, kehittäneet itsellemme oman Uuden Liiton lain;Rukoile joka päivä ainakin kerran, mieluimmin aamulla kuudelta. – Lue Raamattua joka päivä aiankin yksi luku, mieluummin kaksi. – Todista ainakin kerran viikossa, sopivalla tai sopimttomalla hetkellä. – Pyydä Jeesusta apuun silloin, kun tuntuu siltä, että et yksin pärjää. Ja paketista tulee aina vain kauniimpi omasta mielestämme. Liimaamme yhä enemmän hienoja ruusukkeita paketin pintaan. Me nautimme niin tästä lain ja käskyjen noudattamisesta, että emme haluakaan Jumalan voiman valtaavan meitä kokonaan. Me emme halua avata tätä pakettia.Me yritämme todistaa ihmisille Jeesuksesta, kuinka ihania asioita me saadaan Jeesukselta. Mutta he vain ihmettelevät, että missä se Jeesus sinussa näkyy. Missä on ne lupaukset, ne Hengen hedelmät, joista Raamattu puhuu. Yritämme esitellä heille kaunista lahjapakettia, joka on koristeltu joka puolelta omin teoin. Yritämme kehua, kuinka olemme pystyneet noudattamaan kaikkia sääntöjä ja käskyjä. Mutta he vain ihmettelevät, että mihin sitten Jeesusta tarvitaan. No olenhan minä tarvinnut. Viime viikollakin, kun minun kännykkäni katosi, niin pyysin Jeesusta apuun ja heti kännykkä löytyi. Onko meillä näin pieni Jeesus. Olemme tehneet Jeesuksesta meidän juoksupoikamme.
Eikö tämä maitoruoka jo riitä. Itse olen ollut uskossa jo no …kymmeniä vuosia. Ja aina vain olen maitoruokinnassa.Muistan, kun Antti, meidän poikamme, oli hieman alle 2 vuotias ja käytti vielä tuttipulloa. Silloin neuvottiin, että tuttipullo pitää jättää pois, että hampaat kasvavat oikeaan suuntaan ja purenta pysyy oikeana. Silloin pystyy syömään vahvempaakin ruokaa, eikä tarvitse välttämättä ruveta oikomaan hampaita hammasraudoilla.
Kuinkahan pielessä minun purentani on?
Uskon että Sinulla niinkuin Minullakin on jano saada jo vahvempaa ruokaa, päästä sisälle Evankeliumin koko totuuteen päästä sisälle näihin lupauksiin.Mutta minä ainakin taidan tarvita todella vahvat hammasraudat, jolla Jumala oikoo purentaani niin, että pystyn syömään vahvempaakin ruokaa. Minä tiedän, että se tulee ottamaan kipeää, mutta janoan niin päästä lähemmäksi Jeesusta, että olen valmis kestämään kipeitäkin korjauksia ja oikomisia. Hän karsii meistä hedelmää kantamattomat oksat pois. Ne ovat monta kertaa kipeitäkin asioita, mistä Jeesus haluaa minun luopuvan.
Ehkä olet juuri käymässä läpi tätä kipeää tekevää tyhjentymistä. Olet ehkä kuitenkin jo hieman saanut maistaa myös sitä, mitä se on kun Jumala täyttää voimallaan. Olet huomannut, että vaikka se tekee kipeää, haluat yhä lisää, haluat päästä lähemmäksi Jeesusta.
Kun luet esim. Johanneksen evankeliumin lukuja 14-16, niin jano vain yltyy. Jeesus minä haluan päästä Sinua lähelle, haluan täyttyä kokonaan Sinun voimallasi. Revitään tämä lahjapaketti paketti auki.

Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti, totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva. Joh. 14:16-17
Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minussa ja minä teissä. Joh. 14:20
Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä. Joh. 15:5
Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä – minä heissä, ja sinä minussa – että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut. Joh. 17:22- 23

Jeesus haluaisi vallata meidät kokonaan, Hän haluaisi olla meissä ja meidän kansssamme joka hetki. Ei vain silloin, kun me satumme tarvitsemaan Häntä. Vaan toimisimme joka hetki yhdessä. Meidän ei tarvitsisi ihmetellä, missä on Hengen hedelmät minun kohdallani. Ne olisivat minussa. Minun ei tarvitsisi pakottaa itseäni rukoilemaan ja lukemaan Raamattua, vaan pikemminkin pakottaisin itseni tekemään välillä muutakin. Jokainen hetki päivässä olisi Jeesuksen kanssa keskustelua, hänen lähellään kulkemista, hänen tahtonsa tekemistä. Silloin me Isän, Pojan ja Pyhän Hengen kanssa olemme yhtä. Me teemme niitä tekoja, joita Hän on meille tarkoittanut. Me kaikki yhdessä, seurakuntana, toistamme tukien ja kannustaen. Tätä minä jään odottamaan ainakin omalla kohdallani – näiden lupausten täyttymistä.

Älkää siis heittäkö pois uskallustanne, jonka palkka on suuri. Sillä te tarvitsette kestäväisyyttä, tehdäksenne Jumalan tahdon ja saadaksenne sen, mikä luvattu on. Hepr. 10:35-36

Advertisement

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s